Soutěže
- kdo dojede nejdál na pravé, levé brusli
- kdo přejede určenou vzdálenost s co nejmenším počtem odrazů
- jízda vpřed ve vlnovkách -/buřtíky, vlnky/- formou soutěže zástupů:
a) žák jede ve vlnovkách k metě a zpět, odstartuje dalšího žáka
b) žáci se drží v pase a celý zástup jede vlnovkami k metě a zpět - jízda vpřed se zaměřením na rychlost, vytrvalost, přesnost pohybů
- jízda vpřed ve dvojicích, trojicích
- jízda vpřed s podjížděním překážky
- jízda vpřed se sbíráním předmětů z ledu
- jízda vpřed s překračováním, přeskakováním překážky
- jízda vpřed s hokejkou – střelba pukem
- jízda vpřed v řadě – střídavě dřep a stoj
- jízda vpřed s hodem míčku na cíl, kopání do míče
Hry a honičky: Podmínkou her je jejich dobrá organizace, určení pravidel a jejich dodržování.
- ,,Na mrazíka“- honička ve vymezeném poli, jeden nebo dva honící- mrazíci – zmrazují, sluníčko-rozmrazuje-pouští do hry.
- ,,Na rybáře a rybky“, ,,Na žraloky“ – rybičky a rybáři stojí proti sobě, rybáři mají za úkol pochytat rybičky. Na povel – ,,Rybičky, rybičky, rybáři jedou“, se rybičky snaží dostat na protilehlou stranu a zároveň se vyhnout rybářům, kteří chytají dotykem ruky, rybičky a rybáři se pohybují pouze vpřed.
- ,,Štafety“ – předávání předmětu-dojet co nejrychleji k cíli.
- ,,Na siláky“ – přetahování lanem, tlačit jeden do druhého – kohoutí zápas.
- ,,Na ovečky“ – ovečky a máma ovečka stojí proti sobě. Máma ovečka volá ovečky domů, vlk číhá uprostřed plochy-chytá opozdilé ovečky a ty se stávají též vlkem.
- ,,Na čertíky“ – honička ve vymezeném poli- děti si za pásek zlehka připevní ocásek ze stuhy, určené dítě – čertík – jej za jízdy od dětí sbírá. Kdo nemá ocásek- zůstává stát.
- ,,Na auta“ – jízda v kruhu, děti dodržují pravidla – červená – stojíme, zelená jedeme.
- ,,Na jestřába“ – děti jsou do zástupu, chytí se za pas- první dítě je slepice, poslední dítě je kuřátko. Jestřáb má za úkol chytit kuřátko. Slepice a děti v zástupu brání své kuřátko a natáčejí se proti jestřábovi, tak aby jestřáb nemohl kuře chytit.
- ,,Lokomotiva“ – zástup po 3-4 dětech, které stojí na startovací čáře. Ve vzdálenosti 10 m je umístěna meta na obrátky. Hráč v čele zástupu představuje lokomotivu, která po každé obrátce v cíli přibírá jeden vagónek, tedy druhé dítě v pořadí atd., dokud není připojen poslední hráč z řady. Pak se poslední v řadě stává lokomotivou a postupně zanechává jeden vagón na startovací čáře.