Metodický nácvik
Zásady:
- méně organizace, více radostného pohybu
- opakování, hodně chválit – radost ze zlepšování
- nácvik by měl probíhat hravou formou
- dbát na provedení – názorná ukázka, opravovat
Bezpečnostní pravidla:
- nenechávat děti volně manipulovat s bruslemi – pozor na zranění
- používat vždy ochranné pomůcky – helmu, chrániče, pevné rukavice, vhodné oblečení
- děti by měly dodržovat pokyny pedagoga – instruktora
- děti nesmí bez dozoru dospělé osoby opustit ledovou plochu
- pedagog musí mít přehled o všech svěřených dětech, které vyučuje
Metodická řada prvků základního bruslení:
- první kroky na gumové podložce, první kroky na ledě, pády-vstávání
- jízda vpřed – odraz jednou nohou – koloběžka, střídavé odrážení nohou – stromeček
- jízda vpřed – buřtíky
- jízda vpřed v souběžných vlnovkách
- vyjíždění zatáček na obou bruslích
- zastavení pluhem a smykem
- jízda vzad
Kontrola výstroje a výzbroje: Pedagog by měl před výukou zkontrolovat výstroj a výzbroj, především brusle. V případně, že se dítěti viklá v botičce kotník, je důležité určit, proč. Může to být velikostí botičky, ale také nedostatečně zpevněnými vazy v kotníku. Pokud je příčina fyziologická- je nutné s výukou počkat.
Základní bruslařský postoj: Mírný podřep, zádové svaly a svaly sedací jsou v kontrakci, kotníky držíme zpevněné a rovně. Zdůrazňujeme protlačení pánve vpřed. Osa těla je v mírném náklonu vpřed, neboť přiměřený předklon pomáhá udržovat rovnováhu a zabraňuje nepříjemným pádům vzad. Paže jsou ve výši pasu, dlaně směřují k ledu. Hlavu držíme vzpřímeně
Metodický postup:
První fáze:
Zkontrolujeme výstroj a výzbroj. Upozorníme děti na bezpečnost při jízdě na bruslích.