HRY A ZÁBAVNÉ ČINNOSTI
Vzdělávací oblast: Dítě a jeho tělo, dítě a jeho psychika, dítě a ten druhý
Vzdělávací cíl:
Procvičení a zdokonalení v oblasti jemné motoriky.
Rozvíjet dovednosti a fantazii při stavění z barevných kostek.
Posilování vzájemného chování ve vztahu k ostatním.
Vzdělávací nabídka:
Řízená: Výroba komínů pro kominíka
Námětová hry: Stavění z barevných kostek, lego, puzzle
Spontánní hry Očekávaný výstup:
Očekávaný výstup:
Zvládat jemnou motoriku a zacházet s výtvarným materiálem.
Rozvíjí fantazii při stavění z kostek.
Přiznávat stejné práva druhým a respektovat je.
Organizace: Individuální, skupinová
Pomůcky:
Tvrdý papír A4, nastříhané červené proužky, lepidlo, pastelky (hnědá)
– Barevné kostky, lego, puzzle
– Hračky ve školce
Aktivace: „Dobrý den, jak ses dneska těšil/a do školky? Víš, kdo čistí komín na
domečku? Ano, je to kominík. A víš, kdo takový komín staví? Ano, je to zedník. Tak teď si na
takového zedníka zahrajeme a postavíme si komín.“
Sdělování významu:
Každé dítě dostane tvrdý papír, kde bude nakreslený komín. Vezou si lepidlo a budou do
komína lepit červené nastříhané proužky. Až dodělají komín, každý si vezme hnědou pastelku
a nakreslí, jak se z komína kouří.
– U stolečku: Budu mít nachystané lego, ze kterého budou stavět domy (jako zedník). U
dalšího stolečku bude puzzle s tématem povolání.
Na koberci: Budou mít nachystané barevné kostky, ze kterých budou stavět domy a pak si
v něm budou hrát.
– Děti si můžou v herně i na koberci vybrat co chtějí. Je to na nich.
Reflexe: ,,Co jste děti ráno vyráběly? Kdo je kominík?”