2.1. JAZYK A ŘEČ
CÍLE:
– Rozvoj řečových schopností
– Rozvoj komunikativních dovedností
– Osvojení „předčtenářských“ dovedností
KOMPETENCE:
– Výslovnost, dech, intonace
– Vyjadřování myšlenek, nápadů, pocitů, úsudků
– Naslouchání a porozumění
– Ptát se, odpovídat
– Fonematický sluch
– Vedení rozhovoru
– Sledování textu očima
– Rozlišování symbolů (čísel)
– Zájem o knihy
– …
2.2. POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI A FUNKCE, MYŠLENKOVÉ OPERACE, PŘEDSTAVIVOST A FANTAZIE
CÍLE:
– Rozvoj smyslového vnímání – od konkrétního myšlení k abstraktnímu
– paměti, pozornosti, fantazie, představivosti
– Rozvoj tvořivosti
– Posilování přirozených poznávacích citů
– Tvorba pozitivního vztahu k učení
– Práce s informacemi
KOMPETENCE:
– Záměrná koncentrace pozornosti
– Pojmenovávat
– Přemýšlet a vyjádřit se
– Odhalovat znaky a vlastnosti
– Vnímat učení se jako zajímavé
– Učit se dle pokynů a instrukcí
– Chápat prostorové pojmy a informace
– Orientovat se v čase
– Vyjadřovat představivost v tvořivých činnostech
2.3. SEBEPOJETÍ, CITY, VŮLE
CÍLE:
– Rozvoj pozitivních citů dítěte ve vztahu k sobě, k okolí
– Rozvoj vyjadřování pocitů, dojmů, prožitků
– Rozvoj mravního a estetického vnímání
– Získání schopností řídit chování vůlí a ovlivňovat vlastní situaci
KOMPETENCE:
– Uvědomovat si svou samostatnost
– Zaujímat vlastní názory a postoje
– Rozhodovat o svých činnostech
– Odpovídat za své jednání
– Vyjádřit souhlas či nesouhlas
– Odhalovat na co stačí
– Přijímat pozitivní ocenění, hodnotit své pokroky, prožívat radost ze zvládnutého
– Těšit se z příjemných zážitků
posielam…