Rozhovor s Hankou Švamberkovou, učitelkou v mateřské škole Orangery, o administrativě, Pandě a dalších školkových záležitostech. Co obnáší administrativa ve školce a proč se rozhodli přejít na systém vyvinutý přímo pro MŠ?
Můžete prosím představit Orangery?
Orangery je mateřská škola v Dolních Počernicích s rozšířenou výukou anglického jazyka. V Dolních Počernicích mámě čtyři třídy, dvě české, dvě anglické (s českou učitelkou a rodilým mluvčím). Další pobočku máme v Praze 6 u parku Stromovka. V roce 2016 jsme v Počernicích otevřeli také jesličky a teď v září vznikla dokonce Základní škola Orangery. Součástí našeho konceptu je od začátku i takzvaný AfterClub, což je taková anglická družina pro děti z prvního stupně ZŠ, které nechtějí navštěvovat klasickou družinu při škole. Zde jsou různé kroužky, lekce angličtiny, hodně času děti tráví venku. Dá se tedy říct, že zajišťujeme péči o děti od 1 roku do 10 let.
Kolik dětí celkově navštěvuje organizace Orangery?
Když sečteme děti z našich školek, školy, jeslí a AfterClubu, je to kolem 120 přihlášených dětí.
Jak jste řešili administrativu před Pandou?
Přes SMS od rodičů a následně voláním do jídelny kvůli objednávkám stravy. Omlouvání dětí rodiče řešili buď telefonicky, nebo prostřednictvím mailů. Spousta „papírové“ administrativy kvůli požadavkům MŠMT ale zůstává.
Co vás vedlo k tomu, že jste přešli na systém Panda?
Systém nám zjednodušuje především již zmíněnou komunikaci s jídelnou. Dále nás motivovala jeho přehlednost a také usnadnění fakturací. Je dobré, že je pouze na rodičích, zda si absenci stihnou nahlásit, mají to zcela ve své režii. Díky tomu ani jedna ze stran neplatí nic zbytečně.
Využíváte Pandu pro všechny organizace a všechny děti?
Využíváme jí pro všechny děti z mateřské školy, jeslí a AfterClubu.
Co v systému Panda nejčastěji používáte? S čím Vám nejvíce pomáhá?
Nejčastěji Pandu používám při kontrole docházky dětí a ke kontrole hlášených absencí. Dále se mi líbí, že automaticky odesílá objednávky stravy jídelně. Také dost pomáhá při fakturaci.
Ušetřila Panda Vaše náklady?
Šetří spíše čas. Co se týče nákladů, ušetříme zejména díky přehledům o objednaných a zrušených jídlech. Dříve jsme tratili právě na přebytečné stravě.
Usnadnila Vám Panda komunikaci s rodiči?
Rozhodně ano. Rodiče jsou rádi za to, že mají svůj účet, kde si vše spravují sami a nemusí absence či odhlašování jídel řešit přes telefon s učitelem.
Máte na Pandu pozitivní zpětnou vazbu od rodičů?
Většina rodičů na Pandu nereagovala vůbec, prostě ji přijala, někteří měli technické problémy a někteří se vyjádřili vyloženě pozitivně. Negativní ohlasy nebyly. Nutno poznamenat, že ty zmíněné technické problémy se vyřešily téměř okamžitě díky rychlým reakcím z helpdesku.
Doporučili byste systém Panda jiným školkám?
Ano. Panda se přizpůsobí každé školce. Sami nyní čekáme na další funkce v novější verzi.