Voda, voda, vodička

Voda, voda, vodička

Plácání do kolen

Ryba, ryba, rybička

Plácání do ramen

Žába, žabka, žabička

Tleskání

Udělala: žbluňk!

plácnutí

Byl jednou jeden král

Byl jednou jeden král,
už nevím, kde kraloval,
avšak slavný byl. stojí s rukama do svícnu
Jak na trůn sed. turecký sed
Tak usnul hned. tvář opřít o dlaň
Pak vyskočil. výskok
Dokolečka se zatočil. otočka

Hlava, ramena, kolena, palce

Zpíváme:
Hlava, ramena, kolena, palce,
kolena, palce, kolena, palce,
hlava, ramena, kolena, palce,
oči, uši, pusa, nos.

Zpíváme nebo recitujeme písničku Hlava, ramena, kolena, palce a dotýkáme se jmenovaných částí těla. Tempo postupně zrychlujeme.

Obtížnější obměna: Při každém druhém uchopení křížíme paže – hlavu si držíme normálně, ramen se dotkneme překříženými pažemi, kolen normálně, palců se dotkneme křížem…

Uvědomění si vlastního těla, orientace v tělním schématu, poznatky o těle, hrubá motorika, vnímání a porozumění pojmům, sebepojetí, pozitivní atmosféra činností vedle sebe, ale i spolu, posilování kulturně-společenských návyků, estetické dovednosti

Dobrý den

Dobrý den, dobrý den.

Uklání se

Dneska máme krásný den.

Ruce z předpažení do upažení

Ručičky jsou na tleskání

Tleskáme

a nožičky na dupání.

dupáme

Dobrý den, dobrý den.

Uklání se

Dneska zlobit nebudem.

Kroutí hlavou

Žabička zelená

Žabička zelená – melodie jak Travička zelená

Žabička zelená, z jara vždycky blažená.

Pohyb ze strany na stranu

Vypere si košiličku

Pohyb jak praní prádla

Usuší ji na sluníčku

Ruce nad hlavu (jak ke sluníčku)

Kvaky, kvaky, kvaky, kvak

Podupy

Je to žabky, je to tak.

Otočka

Indiáni

Indi, indi, indi, indi, indiáni jdou
(Pleskáme do kolen)

Halí haló a indiáni jdou
(Ruce u úst, voláme do stran)

My se, my se, my se, my se, nebojíme se
(Kroutíme rukama ne-ne)

Halí haló a indiáni jdou.

Dítě a jeho psychika

2.1. JAZYK A ŘEČ

CÍLE:
– Rozvoj řečových schopností
– Rozvoj komunikativních dovedností
– Osvojení „předčtenářských“ dovedností

KOMPETENCE:
– Výslovnost, dech, intonace
– Vyjadřování myšlenek, nápadů, pocitů, úsudků
– Naslouchání a porozumění
– Ptát se, odpovídat
– Fonematický sluch
– Vedení rozhovoru
– Sledování textu očima
– Rozlišování symbolů (čísel)
– Zájem o knihy
– … …

Organizace dne

6:15 – 7:30

  • scházení dětí, ranní hry dle volby a přání dětí

7:30 – 8:45

  • ranní hry
  • cílené činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinách i individuálně
  • jazykové chvilky
  • smyslové hry
  • ranní cvičení, relaxační cvičení, jóga

8:45 – 9:15

  • hygiena, svačina

9:15 -11:45

  • pobyt venku

11:45 -12:30

  • hygiena, oběd

12:30 – 14:15

  • hygiena, odpočinek
  • náhradní nespací aktivity
  • činnosti pro děti se spec. vzděl. potřebami

14:15 – 14:30

  • hygiena, svačina

14:30 -16:15

  • odpolední zájmové činnosti dětí

Dítě a jeho tělo

CÍLE:
– Uvědomění si vlastního těla
– Rozvoj pohybových dovedností, ovládání pohyb. Aparátu a těl. Funkcí
– Rozvoj a užívání všech smyslů
– Rozvoj fyzických a psychických zdatností
– Osvojení praktických dovedností
– Osvojení si poznatků a dovedností o těle a zdraví

KOMPETENCE:
– Zvládnout zákl. pohybové dovednosti
– Koordinovat polohy a pohyby
– Napodobit pohyb dle vzoru
– Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
– Zvládnout jemnou motoriku
– Zvládnout sebeobsluhu a hyg. Návyky
– Pojmenovat části těla, některé orgány (včetně pohlavních), znát funkce
– Rozlišování co škodí a co prospívá zdraví
– Mít povědomí o způsobech ochrany

Přejít nahoru