Paměťový závod

VĚK: 8 let a ž neomezeně
POMŮCKY: papír, tužka
POČET HRÁČŮ: nejméně: 8, nejvíce: neomezeně

PRAVIDLA HRY:

  • Vytyčíme trať
  • Po trati pro jistotu rozmístíme pár vedoucích nebo instruktorů, aby děti směrovali správným směrem
  • Po trati je rozmístěn určitý počet cedulek s cizími slovy nebo lépe řečeno se slovy pocházejících z jiného jazyka než češtiny a slovenštiny
  • Úkolem hráčů je projít nebo proběhnout trať v co nejkratším čase a zapamatovat si co nejvíce těchto slov
  • Na pořadí se netrvá. Hráči nesmí mít u sebe žádnou tužku ani papír, ten vyfasují až v cíli,kde se budou snažit vzpomenout si na co nejvíce slov a zapsat je. Potom papír odevzdají organizátorovi hry.
  • Hlavním kritériem pro určení pořadí je počet zapsaných slov, v případě rovnosti rozhoduje čas. U této hry se baví i vedoucí, kteří se někdy nestačí divit, co hráč dokáže ze slova, které nezná a nepoužívá, udělat za patvar:-) Proto by bylo dobré nakonec při hodnocení význam slov hráčům vysvětlit

CÍL HRY: zasmát se, zapamatovat si co nejvíce slov, naučit se nová – cizí slova

Na prostředního

 

VĚK: 6 až neomezeně let
POMŮCKY: míč
POČET HRÁČŮ: minimálně: 3, ximálně: 5

PRAVIDLA HRY:

  • dva hráči si stoupnou naproti sobě, jeden z nich si vezme do ruky míč
  • mezi dva hráče si stoupnou ostatní hráči
  • hráč, který má míč se ho snaží přehodit přes prostřední hráče svému spoluhráči
  • prostřední hráči míč chytají, když se jednomu z prostředních hráčů podaří míč chytit, vymění si místo s hráčem, od kterého míč chytil
  • hráč, který háže nesmí byt napaden dotykem od prostředních hráčů
  • hra se hraje pořád dokola, dokud hráče baví 🙂

CÍL HRY: procvičit si házení, být rychlý

Život brouka – A Bugs Life

A Bugs Life (1998)

Oscarový režisér John Lasseter se po úspěchu TOY STORY pustil se svým týmem počítačových animátorů do dalšího celovečerního filmu. Odehrává v miniaturním světě pracovitých a veselých mravenců, kteří jsou každý rok sužováni nájezdem žravých kobylek. Hlavním hrdinou příběhu je Flik, šikovný mladík a zneuznaný vynálezce, jehož dobré nápady a záměry se s osudovou neodvratností vždy zvrhávají v katastrofu.

Tentokrát se Flikovi dokonce podařilo zničit …

Na černou slepičku

Úkol: chůze za vedoucím dítětem v daném tempu

Popis: Děti utvoří kruh čelem dovnitř. Jedno dítě chodí okolo a říká říkanku. Na slovo „to je ona” se dotkne hlavy některého dítěte v kruhu, které se zařadí za prvního a hra se opakuje.

Říkanka:

Když jsem šel okolo dvorečku,
chytil jsem černou slepičku,
která mě klovla do malíčku.
To je ona!

Přejít nahoru