Řehoř má rád ředkvičky

Řehoř má rád ředkvičky, řepu a řízky.
A taky křupavé křupičky.
Řehoř říká řízek mňam,
na tom já si pochutnám.

Jak zabavit dítě, když venku prší?

Jak zabavit dítě, když venku prší? Vyrobte si bonboniéru!
Potřeby na bonbóny: piškoty, marmeláda, párátka, gumoví medvídci apod., rozinky či jiné sušené ovoce. Na krabici: papírová krabička od vajec, prstové barvy

  • Piškoty slepíme marmeládou. Na párátko napíchneme želatinové bonbóny a sušené ovoce, celé to zapíchneme do piškotu. Můžeme máčet v libovolné polevě. Vynikající trénink jemné motoriky, ti co nepracují, ujídají 🙂
  • Krabici od vajec pomalujeme zvenku prstovými barvami nebo polepíme kousky nastříhaných (balících) papírů.
  • Po zaschnutí polevy naskládáme do krabice, zbytek uložíme z dosahu na potom. Navrhněte dítěti, aby všem nabídlo a pochlubilo se tak svou prací.
  • (pozn. redakce: pokud se vám nezamlouvá krabička od vajec – z hygienických důvodů – lze doplnit potravinářským alobalem, nebo vymyslet jinou kreativní náhradu).

Strom

Levou nohu k pravé noze – (stoj spatný, připažit)
přisuň pěkně pomalu.
Hlavu vzhůru,stopni rovně – (stoj spatný, vzpažit)
ruce zvedni nad hlavu.

Jsi strom co listy má. – (třepej prsty)
Větřík na tě zafouká,
větve tvoje rozhoupá.

Fouká, fičí, větve sklání, – (úklony vpravo, vlevo, mírně)
vpravo, vlevo se uklání. – (úklony … více)
Až ten vítr odlétne, – (nádech, výdech, připažit)
stromek ten si oddechne.

Veverka

Obědvala veverka
oříšky i jadérka,
na pasece rostla bedla,
tu veverka také snědla.

Brouček

Co se to tu děje v trávě?
Brouček narodil se právě.
A jak roste, umíní si,
do nebe, že zaletí si.
Vylít vzhůru, ještě, ještě,
srazila ho kapka deště.

Myška

Běží myška po strništi,
dvě myšátka za ní piští,
nad nimi se vznáší drak,
kaboní se jako mrak.

Rok stromů

Celoroční program pro MŠ

Kniha je dělena do deseti celků podle deseti školních měsíců a podle deseti stromů. Jednotlivé stromy jsou v knize rozpracovány do témat tak, aby vždy naplnily všechny oblasti RVP. Součástí plánu jsou básničky, písničky, pranostiky, přísloví, náměty na výtvarné činnosti (vždy s metodickým postupem a pomůckami), pohybové hry a pohybové činnosti, doporučené knihy (pohádky, encyklopedie) a tipy na výlety. Kniha tedy představuje komplexní roční vyučovací plán, který má děti vzdělat a pobavit a představit jim přírodu jako velkého silného kamaráda.

Stromy jsou tu s námi od nepaměti. Mají svá tajemství, kouzla a sílu. Život bez stromů si již neumíme představit. Bez nich bychom nemohli dýchat, v horkém slunci bychom se neměli kde schovat, nepochutnali bychom si na sladkých a šťavnatých plodech, neuvařili bychom si lahodný léčivý čaj. Jak bychom žili bez dřeva? A co teprve zvířata, hmyz a ptáci?

Ještě, že tu s námi žijí. Slyšíte jejich ševelení? Možná, že když se dobře zaposloucháme, prozradí nám víc ze svého tajuplného života. Tak pojďme poslouchat…

Autor: Vladimíra Ottomanská
Ilustrace: Patricie Koubská
Brož., 112 s., 199 Kč, zakoupíte na www.portal.cz

Vladimíra Ottomanská vystudovala předškolní a speciální pedagogiku a také FTVS. Řadu let působila jako učitelka MŠ a v současné době je ředitelkou MŠ Ottománek. Také je lektorkou hatha jógy pro dospělé. V Portále vyšla její kniha Když se řekne ROZCVIČKA.

Ukázka z knihy

Kdo se směje, nepláče!

Práce s pohádkovými příběhy v mateřské škole

Kdo si hraje – nezlobí, kdo se směje – nepláče. A také si toho víc zapamatuje. Nejen faktické vědomosti jsou pro život důležité, ale časem oceňujeme hlavně ty, za které se známky nedávají: pomoc kamarádovi, pomoc slabšímu, umění bránit sebe i ostatní před nespravedlností, postavit se na správnou stranu. Kniha pomáhá v dětech rozvíjet sociální kompetence, a to v podobě uvědomění si a pojmenování vlastních pocitů, ale i schopnosti vcítit se do druhého. Aby se zážitek ze čtení umocnil, nabízíme dětem v příloze pracovní listy, které mohou využít nejen paní učitelky mateřských škol, ale i rodiče či prarodiče.

Kniha obsahuje 12 pohádkových příběhů, na které navazují pracovní listy rozvíjející prostorovou orientaci, předmatematické dovednosti, serialitu, zvyšují předčtenářskou gramotnost, rozvíjí řeč a práci s kontextem a v neposlední řadě listy obsahují také grafomotorické a logopedické úkoly.

 

Autor: Markéta Mlčochová
Ilustrace: Patricie Koubská
Brož., 72 s., 179 Kč, zakoupíte na www.portal.cz

Markéta Mlčochová je učitelka na ZŠ, výchovná poradkyně a speciální pedagožka se specializací logopedie, psychopedie a etopedie. V Portále vydala ŠPL 1, 2, 3, 10, Neobyčejný rok předškoláka a Povídám, povídám pohádku.

Ukázka z knihy

Více o knize

Umývání ručiček

umyvani-rucicekByly dvě sestřičky,
buclaté ručičky,
vody se nebály,
rády se koupaly.
Pak budou jistě,
vypadat čistě.
Měly moc bratříčků,
malinkých prstíčků,
špinavých čiperů,
já je však vyperu.
Pak budou jistě,
vypadat čistě.

Přejít nahoru