Kvočna hledá hnízdo

Po prostoru herny jsou rozmístěny obruče (nebo rozprostřeny šátky) v počtu o jednu méně, než je hrajících dětí.
Každá obruč je hnízdo pro jednu kvočnu.
Dítě, které obruč nemá, je „hledající kvočna”.
Když zvolá: „Kde je moje hnízdo?”, všechny děti vyběhnou ze své obruče a snaží se najít jinou prázdnou.
Zrovna tak „hledající kvočna”.
Pokud se jí podaří vběhnout do prázdného hnízda, „hledající kvočnou” se stává to dítě, na které žádná obruč nezbyla.

Školní štěně

Gábina miluje psy. V útulku je zase štěňátko, které by moc rádo mělo svého pána. Anebo paničku? Náhoda tomu chce, že se tihle dva potkají. Štěňátko dostane jméno Stafík a dokáže neuvěřitelné věci. A protože je Gábina ředitelkou školy, a protože se ti dva potkají zrovna na školní chodbě, stane se ze Stafíka brzy miláček celé školy. Navíc, když se ze Stafíka vyklube taky velký hrdina, je z něj prostě a jednoduše školní štěně!

Kniha je jako první čtení určena dětem prvních a druhých tříd. Jejich schopnostem a možnostem je přizpůsoben i jazyk knihy, proto si děti knihu mohou číst samostatně, ale i v doprovodu rodičů, či jako celotřídní četbu. Kniha je určena malým čtenářům od 6 let.

Autor: Zuzana Pospíšilová
Ilustrace: Libor Drobný
pevná, 64 s., 199 Kč, zakoupíte na www.portal.cz

Zuzana Pospíšilová je dětská psycholožka a autorka řady knih pro děti. V Portále vyšly například její knihy Štěpánův podivuhodný stroj (2019), Hádanky pro školáky (2017), Školní detektiv (2010), Školní strašidlo (2009), Hádám, hádáš, hádáme (2007).

Ukázka z knihy

Montessori školka: Jak to v ní chodí?

Montessori pedagogika se mezi rodiče stále více šíří. Vzniká stále více mateřských škol, které mají v názvu montessori. Rodiče často vůbec nevědí, co od montessori zařízení čekat, případně se těžko orientují v tom, jak vypadá dobrá montessori mateřská škola, která plně naplňuje dané principy.

Cílem knihy je ukázat rodičům, jak taková autentická školka vypadá, a také odpovědět rodičům na otázky, které je při návštěvě montessori školky napadají. Zároveň kniha zdůvodňuje, proč se zde s ohledem na vývoj dítěte a teorii montessori pedagogiky určité věci dějí, např. proč nejsou na nástěnkách sněhuláci, proč je ve školce pracovní ticho, proč se ráno všichni nescházejí na společném kruhu, proč se zde nečtou pohádky, zda není v montessori málo pohybu, jak je to s kreativitou, proč nejsou ve třídách hračky apod.?

Rodiče se tak stanou vědomými a poučenými partnery pedagogů, budou vědět, na co se učitelů ve vybrané školce ptát a budou se moci poučeně rozhodnout, která školka je pro jejich dítě nejvhodnější.

Autor: Hana Slabá
brož., 216 s., 299 Kč, , zakoupíte na www.portal.cz

Mgr. Hana Slabá je lingvistka, lektorka a pedagožka se zkušeností s prací s dětmi od 1,5 roku po dospělé. Učila na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy. Absolvovala mezinárodní diplomový kurz pro učitele dětí ve věku 3-6 let u Association Montessori International (AMI). Jako hlavní pedagog vedla montessori mateřskou školu, kde později pracovala jako zástupkyně ředitelky. Má zkušenosti ze zahraničních škol v Německu, Nizozemí, Británii, Francii a z mnoha v Čechách. Pracuje jako montessori metodička a odborná asistentka mezinárodních výcviků v Montessori Institutu Praha. Má tři děti, které vede v duchu montessori principů.

Ukázka z knihy

 

Umyjte si ruce

Tluče bubeníček, tluče na buben
a svolává děti: Děti, pojďte sem!

Umyjte si ručičky
troškou mýdla a vodičky.
Hola hola hej
nikdo nemeškej!

Listopad

Listopad, listopad,
lístek zlehka na zem spad,
zakryl pozdní kytičku,
dal ji při tom hubičku.
Než-li padne první vločka,
podzim, že sní rád i přečká.

Strašidelný pohřební průvod

Podle starých letopisů a vzpomínek pamětníků bývala dříve i ta povětrnost jiná. Panovaly krutější zimy se sněhem po pás a mrazy, až stromy pukaly, a tak žhavá léta, že lidé vedrem omdlévali a na troud vyprahlé lesy se samy vznítily. Byly tak urousané roky, že obilí nastojato hnilo, a naopak zase tak suché, že ozimy uschly a jař vůbec nevzešla.

Petříkovi bratři

Petříkovi bratři chodí jak se patří.
Petřík v řadě třetí, nepořádně letí.

Přejít nahoru