Včelky a rozkvétající strom

  • Včelky – jsou vyrobeny z ruličky od toaletního papíru. Ten zabalíme jako bonbon do hnědého krepového papíru. Na něj pak nalepíme proužky žlutého krepového papíru. vystřihneme 4 křídla, která přilepíme na ruličku. Můžeme propíchnout mechový drátek jako tykadélka. (ten můžeme nahradit i drátkem na čištění dýmky)
  • Kytičky – z růžového papíru vystřihneme, složíme a nalepíme na podklad ze zelených lístečků, které jsme také vystřihly.
  • Lístky děti mohou vyrobit technikou frotáže nebo otiskováním listí. Jednotlivé lístky vystřihnou a nalepí na strom.
  • Strom – kokosová kůra je nalepena do tvaru stromu – Na ten lepíme jednotlivé detaily (včelky, květy, jablíčka, lístečky, sněhové vločky, ptáčky – záleží na fantazii). Strom je nalepený na velkém archu vlnkového papíru, (strom můžeme připevnit rovnou na stěnu).
  • Mráčky děti malovaly tak, že otiskovaly houbu, trávu namalovaly otiskováním dlaní a prstů.

(Bc. Hana Š.)
Zařazeno do jarní soutěže

Na atopický ekzém krémy nestačí. Léčba vyžaduje také úpravu návyků a životosprávy

Za ekzém máme často tendenci označit jakoukoli vyrážku, která se nám objeví na těle. Lidé trpící atopickým ekzémem vám však potvrdí, že se nejedná o obyčejné pupínky, ale o velmi nepříjemné celoživotní kožní onemocnění. Naštěstí se většinou příznaky neobjevují permanentně, ale vrací se epizodicky. Obvykle je důsledkem působení dráždivé látky či alergenu a léčba se liší dle závažnosti – od hydratačních mastí po silné kortikosteroidy.

 

Geny neovlivníte, ale alergenům se vyhnout můžete

Atopický ekzém je kožní zánět, ke kterému dochází snížením odolnosti kožní bariéry. Objevuje se zejména v ohybových místech končetin (zápěstních, loketních a zákolenních jamkách), na obličeji, krku a v horní části hrudníku, ve formě zarudlých a svědivých šupinatých ložisek. Na vině je do značné míry genetika. Dítě atopika má 30% šanci, že se u něj ekzém projeví (a až 75% v případě, že atopickým ekzémem trpí oba rodiče). Nejčastěji však atopický ekzém způsobují alergeny, ať už jde o reakci na potraviny (například citrusové plody), srst zvířat či dráždivé vlivy okolí (horká voda, cigaretový kouř, chlad nebo naopak horko). Zhoršuje se také při stresové zátěži.

Hra, O dvanácti měsíčkách

Velice oblíbená sluchová hra. Hru je možno motivovat podle potřeb pedagoga. Já jsem použil pohádku “O dvanácti měsíčkách”. Matka hledá Holenu.
Děti se rozestaví po prostoru a mírnými pohyby představují les. Na jednu stranu lesa se postaví dítě představující Holenu a na druhý kraj lesa dítě, představující matku. Obě děti mají zavázané oči a volají na sebe. Cílem je aby se děti uprostřed lesa setkaly.
Michael Novotný, učitel MŠ

Zažehlování voskových šupin

Děti si nakreslí na čtvrtku obrázek a vybarví jej vodovkami. Potom nastrouhají na obrázek různobarevné voskové šupiny, obrázek překryjí novinami a přežehlí ho. Vosk se krásně vpije do čtvrtky. Obrázek potom vystřihneme a můžeme jej nalepit na barevný papír jako součást jiného výtvarného dílka. Vhodné pro děti od 5 let.
Michael Novotný, učitel MŠ

Svět živočichů, pracovní listy

Uvedené digitální učební materiály jsou dostupné z http://dum.rvp.cz Metodický portál ISSN 1802-4785. Rozšiřovat odvozená díla lze pouze za podmínek identické licence původního díla a pro nevýdělečné účely.

Pracovní list rozvíjí dovednosti předcházející čtení a psaní pro děti nejstaršího předškolního věku. Děti po vytleskání názvu zvířete určí počet slabik a obrázek spojí příslušnou barvou s obrázkem ruky znázorňujícím počet tlesknutí. Při motivaci dětí k užití zdrobnělin lze některé obrázky spojit s několika početními vzory.
povidej_1 , povidej_2 , povidej_3 Autor: Ludmila Jakubcová.

Hra: Pečeme perníčky

Děti stojí v kruhu. Před sebou mají záda kamaráda a na nich začínají péci perníčky. Paní učitelka například říká: “očistíme vál” (děti rukama přejíždí po zádech a čistí vál). “Nasypeme mouku” (prstíky sypeme), “rozklepneme vejce” (ťukání), “solíme” (jemné ťukání), “hněteme těsto” (masáž zad) atd. A nakonec šoupneme těsto do pece (oběma rukama plácneme dítě před sebou. Vhodné pro děti od 4 let. Rozvoj smyslového vnímání.
Michael Novotný, učitel MŠ

Pohybová hra: Na sovy a vrány

Dvě družstva sedí naproti sobě ve vzdálenosti cca 5 metrů. Pedagog vypráví pohádku a pokud řekne v pohádce vrána, tak vrány honí sovy a naopak. Družstvo, které utíká musí doběhnout do cíle dříve než je druhé družstvo chytí. Vítězí to družstvo jejichž hráčů zůstane víc. Vhodné pro děti od 5 let. Rozvoj postřehu, tychlostia obratnosti.
Michael Novotný, učitel MŠ

Přejít nahoru